Alla inlägg under december 2009

Av Bosco & Maggie - 16 december 2009 11:39

Å jösses i min lilla låda!!!! Jag ittade precis en lista som lika gärna kunde varit ihopknåpad av mej och Bosco.. varför har ingen sagt tidigare att det finns fler som tänker som oss???? å andra sidan, bäst att hålla koll på sina saker nu när man vet att andra tänker likadant.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !

  

Av Bosco & Maggie - 10 december 2009 21:35

Idag har varit ytterligare en dag i tristessens tecken. Matte satte sig framför datorn nästan så fort hon hade vaknat... ja efter vi hade varit ute och kissat såklart... sedan gick vi inte ut förrän kl 1!!!!!!! Vilken hund i vääääärlden är det mest synd om egentligen.. Maggie med stort M säger jag iallafall. Nåja, hon satte iallafall ett stort plåster på såren genom att ta oss med ut i skogen, men tjiiiiiiiii fick jag som trodde att det enbart skulle bli lattjolajbans. Vi gick till en liten glänta där Bosco minsann fick bita på massa goda pinnar. Men vad fick jag göra tror ni?? Äta tårta??? Nääää duuu, I wish!! Kolla på snygga killar??? Nope, inte en jäkla man så långt ögat nådde (Nog för att Bosco är det häftigaste jag vet men jag föredrar faktiskt annat ögongodis om jag får välja... faktiskt!) Träna?? Jajjemen, det kan du tro. Men ingen rolig träning utan en fruktansvärd, traumatisk och alldeles horribel upplevelse utan dess like. Matte lurade mig runt ena sidan på ett träd medans hon gick på andra, sedan sa hon att jag skulle komma och vem vem veeeeeeeem skulle inte ta den kortaste vägen??? Är det bara jag eller??? Nä, då ville hon att jag skulle gå tillbaka samma väg jag kom i från för att sedan komma till henne och då började hon jubla som en galen idiot... den smilapan!!!! Är det därifrån uttrycket jubelidiot kommer???? Efter några gånger så fattade jag iallafall vad hon ville av mej och då gick vi hem. Tack för den liksom, när jag precis börjar fatta så går vi hem!!!

Det kanske var ganska bra för jag och Bosco somnade som två stockar när vi kom hem   

Och i princip sov vi fram tills det vankades mat.. och vilken matstund!! Kvällsmaten serverades på 4 olika stället som vi skulle söka upp... mycket mycket MYCKET roligt... förutom den lilla detaljen att Bosco fick börja. Jag hoppas verkligen att det är något som husse och matte kommer göra fler gånger.. som sagt ingen hund är lycklig av att få maten serverad.

So long och sov så gott allesammans   

Av Bosco & Maggie - 9 december 2009 21:58

Matte satt precis och läste på staffe forumet där dom nämnde american bullien.. eftersom hon inte hade färskt i minnte hur den där hunden såg ut var hon tvungen att googla den.... SYYYYYYYYYYYYYYYND säger vi båda nu i efterhand för vem i helveteeeeeeee föder upp en sån stackars hund????????? Jag trodde först det var nån släkting till mig som gått alldeles för mycket på gymmet men matte förklarade att deras uppfödare har gjort så med dom... helt och hållet med vilje   videofilmerna som hon sökte blev för mycket för oss båda.. det är nästan som vi vill kräkas nu men för att ni ska förstå vad jag pratar om för stackare kommer här en bild....

I övrigt tappade jag humöret för att berätta om min dag.. det har ändå inte hänt något roligt så jag återkommer imorgon istället.

  

Av Bosco & Maggie - 8 december 2009 11:05

Idag har matte lovat mej att jag och Bosco ska få träna. Hon var i Ullared igår och kom hem jättesent... jag hade typ redan somnat i soffan när hon kom hem. Men hon hade med sig massa roliga saker iallafall. 4 stycken oranga koner till Bosco (och mej senare) att använda till slalom och sökruta   . Jag fick en lesak som egentligen är till människobäbisar... en sån där pinne som man trär plastringar på.. vi använde en sån på aktiveringsdagen på hundakademin och jag var faktiskt ganska bra på det så matte slog till och köpte en sprillans ny till mej för bara 30 kronor.. ULLARED ÄR BÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!!!!!! Sedan fick vi varsitt nytt halsband, svarta som machar dom nya kopplen och varsin gosedjurshund med pip i. Bosco har redan dödat sin hund så nu försöker han ta min... Det är alltid så med honom... håller man inte koll på sina saker är han där och stjäl... jävla tjyyyyyyyyv!!! Iallafall... hade mattes kamerasladd inte varit borta hade jag visat bilder på våra nya saker men den kanske kommer fram lite senare...

Nu ska iallafall matte skriva lite på sin uppsats och sedan blir det träna av   Jag skriver senare hur det har gått.

Av Bosco & Maggie - 6 december 2009 10:58

Ja, som rubriken lyder har husse klippt klorna på mej idag och jag hatar hatar HAAAAAATAR det!!! Ligger jag stilla så får jag en godis så det är klart man gör det lixom men jag tycker INTE om det, det ska gudarna veta   

Igår var vi med husse och matte på adventsfika  hos dom där som jag föddes hos, Ballstaff kennel i Fjärås. Jag fick inte ens komma in för dom har tre yrväder som matte säger, Winston, Rakel och Dolly. Men jag och Bosco fick beslagta deras garage och där levde vi kungligt ska jag säga er!!! Leksaker som inte finns hemma hos oss och en härlig filt att ligga på. Sedan åkte vi in i buren!!!! Va!!! Va!!! Va!!!! Vad var det här nu då??? Och sedan la husse dessutom över en filt!!!! Jag som har min ypperliga hörsel i behåll hörde att det var några andra på väg till vårat chatåååååå. Och tro det eller ej.... det var min MAMMAAAAAAAAAAA!!!! Fina underbara mamma Lucky och hennes "lillebror" Billy. Dom skulle in i garaget för att bli fotade och för att inte bli störda fick vi sitta under filten och vara så tysta vi bara kunde. Jag klarade det galant måste jag säga men Bosco däremot, herregud vilken kratta han är på att vara tyst. Han skulle ju inte ens kunna smyga  i pågående åskoväder!!!! Han började sjunga istället. Fatta, sjunga mitt i pågående kurragömma!! Ja han är rolig han... jag trodde det vara jag som var valpen här... Iallafall, dom fixade sin fotosession ganska bra, vilket gjorde mej ganska nervös. Jag och matte har ju tränat på det där med att stå stilla som en.... en... en vandrande pinne och jag tycker allt att det har gått väldigt bra men vissa dagar finns lixom inte koncentrationen där bara. Så var det då min tur, blixten började smattra och jag stog så himla stilla jag kunde... och folk, jag är stolt att presentera........

MAGGIE FOTOMODELLEN!!!!!!!!!

  

Matte planera ju att ställa ut mej på rasspecialen i Gränna i Juli och jag tror jag har en jäkla bra chans om jag fortsätter i det här spåret.

Nu ska jag vila lite innan jag och matte ska till "mormor" och fika.

Kisses and hugs!!

Av Bosco & Maggie - 4 december 2009 08:50

Biblioteksturen igår blev helt okej faktiskt. Jag och Bosco fick sitta kvar i bilen när matte var inne på biblan, sedan kom hon ut med maaaaaassa böcker som hon bara lämnade av i bilen och sedan gick hon igen. Ett kort tag tänkte jag att det var kört, att jag skulle behöva dö av tristess i den där bilen. Men sedan kom hon tillbaka.... med två nya koppel   Svarta nylonkoppel som jag ska göra allt jag kan för att försöka komma ihåg att jag inte får bita på dom. Vi gick ett varv runt tjärnet i Mölnlycke... Jag glömmer fortfarande lätt av att man inte får 1. springa sådär fort så att mitt halsband drar i halsen (då blir matte arg) och 2. springa zickzack framför matte (för då blir hon också arg). Jag fattar inte hur hon tycker att jag ska reagera på alla goda saker som ligger på olika sidor av vägen.   På tillbakavägen till bilen tog vi vägen genom centrum så att jag kunde träna på att vara bland folk.

Och nu är alltså Bosco sjuk. Han väckte mej inatt med att han pep.... Jag tyckte det var ganska spännande för jag tänkte att det kanske var nått roligt som skulle hända,men det gjorde det inte.. mer än att han bajsade TVÅ gånger!!! Sedan vaknade vi jättetidigt imorse, till och med innan husse av att han försökte spy på toagolvet (bosco alltså, inte husse), nu ligger han bara och sover i soffan och jag har skittråkigt.   Jag ska kolla med matte om hon vill träna lite innomhus trix med mej när hon kommer tillbaka från affären.. hon ska dit och köpa sparris till Bosco så att det där han har i magen kanske kan komma ut.

Hör sen...

Av Bosco & Maggie - 3 december 2009 09:41

Hej!!!

Det är jag som är Maggie. Jag är 7 månader (snart 8 faktiskt) och är en sån där bullstaffe....strafflårdterrjer....hmmm det är aldrig någon som komer ihåg vad min ras heter så jag har lite svårt för att komma ihåg det själv.... Staffordshire bullterrier hälsar matte :-)

Jag föddes i vilket fall i april och kom hem till husse och matte dagen innan midsommarafton. Husse och matte hade redan en annan hund när jag flyttade hem till dom, Bosco heter han. Om man är riktigt petnoga är han min halvmorbror, för morsan och han har samma pappa... men jag  brukar kalla honom för brossan!!! Jag har hört av matte att han är en gringubbe mot andra hundar.... det är han också...men inte mot meeeeeeeeeeej, för jag låter honom inte vara det, så det så!!!!! Dom jag bodde hos när jag föddes och fram till jag var 2 månader döpte mig till Primadonna, hahaha det stämmer så himla bra på mej och jag tror ibland att Bosco inte vågar vara sur på mej för att han tror att jag är en primadonna på riktigt, typ kunglig eller nått... det kan han gott få tro...

Det bästa jag vet är att följa efter Boscos och se vad han gör och sedan göra samma sak själv, inte för att jag tycker det är skitkul varje gång utan mest för att Bosco är så jäääääävla häftig!! Jag älskar allt han gör!!! Det nästa bästa jag vet är att sova på kuddar, gå på kurs med matte och att pussas såklart..det är så jävla gött!!!!

Nu vill Bosco säga nått, men jag är strax tillbaka.....

Ok, tja, Bosco här. Jag är egentligen vääääldigt upptagen nu med mitt märgben som matte gav till mej igår och är jag inte snabb på tangenterna kommer lillfisen ta det ifrån mej... hahaha den dumtrumman har redan tappat bort sitt.. jag vet förstås var det är, ett märgben undgår mej aldrig, men hon kan gott få leta lite. Det jag skulle säga var iallafall att jag har full koll på vad som kommer skrivas i den här bloggen, jag har alltid en tass med i spelet. Även om det är Maggie som kommer skriva mest så kan ni vara säkra på att jag kommer vara den hemliga gästen lite titt som tätt. Det där med att hon tror att jag är en gringubbe är tillexempel mest ett spel... Nu är det dags att återgå till benet så vi hörs en annan dag.. so long folks..  

Jaha, då är jag tillbaka här då.. Maggie. Jag ska egentligen ta och runda av här. Vi ska med matte till biblioteket om en stund och neeeeeeeeej jag veeeeeeeeeet att jag inte får följa med in... jag är väl inte dum i huvet eller... jag är portad från alla ställen med böcker för jag alltid äter upp slutet på alla böcker jag kommer över.

Det var nog allt för mej och oss för den här gången. Jag återkommer imorgon.... eller senare idag om det händer något roligt.

Hej hej    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det är jag som är Maggie och det här är min och Boscos dagbok om våra liv:-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

My Dog Mässan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards