Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Första inlägget!!!!

Av Bosco & Maggie - 3 december 2009 09:41

Hej!!!

Det är jag som är Maggie. Jag är 7 månader (snart 8 faktiskt) och är en sån där bullstaffe....strafflårdterrjer....hmmm det är aldrig någon som komer ihåg vad min ras heter så jag har lite svårt för att komma ihåg det själv.... Staffordshire bullterrier hälsar matte :-)

Jag föddes i vilket fall i april och kom hem till husse och matte dagen innan midsommarafton. Husse och matte hade redan en annan hund när jag flyttade hem till dom, Bosco heter han. Om man är riktigt petnoga är han min halvmorbror, för morsan och han har samma pappa... men jag  brukar kalla honom för brossan!!! Jag har hört av matte att han är en gringubbe mot andra hundar.... det är han också...men inte mot meeeeeeeeeeej, för jag låter honom inte vara det, så det så!!!!! Dom jag bodde hos när jag föddes och fram till jag var 2 månader döpte mig till Primadonna, hahaha det stämmer så himla bra på mej och jag tror ibland att Bosco inte vågar vara sur på mej för att han tror att jag är en primadonna på riktigt, typ kunglig eller nått... det kan han gott få tro...

Det bästa jag vet är att följa efter Boscos och se vad han gör och sedan göra samma sak själv, inte för att jag tycker det är skitkul varje gång utan mest för att Bosco är så jäääääävla häftig!! Jag älskar allt han gör!!! Det nästa bästa jag vet är att sova på kuddar, gå på kurs med matte och att pussas såklart..det är så jävla gött!!!!

Nu vill Bosco säga nått, men jag är strax tillbaka.....

Ok, tja, Bosco här. Jag är egentligen vääääldigt upptagen nu med mitt märgben som matte gav till mej igår och är jag inte snabb på tangenterna kommer lillfisen ta det ifrån mej... hahaha den dumtrumman har redan tappat bort sitt.. jag vet förstås var det är, ett märgben undgår mej aldrig, men hon kan gott få leta lite. Det jag skulle säga var iallafall att jag har full koll på vad som kommer skrivas i den här bloggen, jag har alltid en tass med i spelet. Även om det är Maggie som kommer skriva mest så kan ni vara säkra på att jag kommer vara den hemliga gästen lite titt som tätt. Det där med att hon tror att jag är en gringubbe är tillexempel mest ett spel... Nu är det dags att återgå till benet så vi hörs en annan dag.. so long folks..  

Jaha, då är jag tillbaka här då.. Maggie. Jag ska egentligen ta och runda av här. Vi ska med matte till biblioteket om en stund och neeeeeeeeej jag veeeeeeeeeet att jag inte får följa med in... jag är väl inte dum i huvet eller... jag är portad från alla ställen med böcker för jag alltid äter upp slutet på alla böcker jag kommer över.

Det var nog allt för mej och oss för den här gången. Jag återkommer imorgon.... eller senare idag om det händer något roligt.

Hej hej    

 
 
Lisa, Colina och Lillasyster

Lisa, Colina och Lillasyster

5 december 2009 19:58

Heeeej kompisar!!
För det första, herreguuud Maggie vilken fena du är på att blogga:) För det andra, Jag (colina) och Lillasyster har kommit på att man kan kalla det för voffa istället....alltså blogga, det är för männniskor. Voffa är för hundar:) Så tack kompis för att du tipsade om Voffen! Jag, Lillasyster och matte ska försöka hålla liv i vår Voff med:)
kram, slick och bök till dig och Bosco från oss!

http://www.labradorliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bosco & Maggie - 13 september 2010 15:23


Ja, som ni kanske förstår är jag inte längre vem som helst som man enbart kan dadda och gullegulla med. Jag är från och med i sördags morse en stafford med KÄND MENTAL STATUS. Personligen tycker jag att alla 3 orden klinkar bra, Känd: Ja, tack!! ...

Av Bosco & Maggie - 5 september 2010 18:52

Shame I say!!!!!! Hur jävla längesen var det inte jag bloggade då?? Typ sedan jesus gick i kortbyxor, typ sedan det var 20 meter snö på min gräsmatta, typ sedan jag var en liten fjant som inte kunde ett enda trix.... trix?? vem sa trix?? Kan du några...

Av Bosco & Maggie - 21 februari 2010 16:38

Yes sir, helt korrekt, jag Maggan maggansson har natten till fredagen den 19:e februaria 2010 börjat löpa!! Det är en stor och omtumlande upplevelse som är svår att sätta ord på. Matte har däremot visat upp ett helt nytt register av ord som hon använ...

Av Bosco & Maggie - 30 januari 2010 17:25

Det är en mediepajas i rutig kavaj som tror sig veta allt om hundar och i synnerlighet min ras och som med hjälp av någon konstig matematik har kommit fram till att "kamphundar" är som kriminella för tjejer. Något får honom av någon konstig anledning...

Av Bosco & Maggie - 27 januari 2010 21:03

Vet att jag sa att jag skulle skriva ett inlägg om dagen.......meh SOM ATT jag skulle fixa att hålla det löftet!!!!! jag visste nästan redan då att det inte var något jag skulle kunna hålla, men lite då och då kanske man alltid kan lova     Mycket ...

Presentation


Det är jag som är Maggie och det här är min och Boscos dagbok om våra liv:-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

My Dog Mässan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards